Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

Λούκας Γιώρκας:"Το τραγούδι μου...είναι Ελλάδα"- Διαβάστε τη συνέντευξή τους για το OGAE Greece, από τον Κρικόρ Κιφορκιάν!


Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε για το site του OGAE Greece (OGAE Greece είναι το επίσημο σωματείο Φίλων της Eurovision στην Ελλάδα), και δόθηκε στο μέλος του Σωματείου Κρικόρ Κιφορκιάν.


Κρικόρ,σε ευχαριστούμε πολύ για την άδεια αναδημοσίευσής της!



Αρχικά Λούκα, να σε ευχαριστήσω εκ μέρους του OGAE Greece για αυτήν την συνέντευξη. 
Λούκας Γιώρκας: Εγώ σας ευχαριστώ πολύ όλους. Είναι τέλεια η διοργάνωση που έχετε κάνει εδώ στο Metropolis Live Stage και νιώθω σαν το σπίτι μου!

Πως σου προέκυψε η πρόταση της Eurovision; 
Λ.Γ.: Έγινε πρόταση από την δισκογραφική εταιρία μου!

Το είχες ποτέ στο μυαλό σου ότι κάποια χρονιά ίσως ήσουν και εσύ υποψήφιος για έναν τέτοιο διαγωνισμό;
Λ.Γ.: Με τίποτα! Πρώτα απ’ όλα να σου πως δεν περίμενα η δισκογραφική μου να προτείνει εμένα γιατί είμαι ελάχιστο χρονικό διάστημα στο δυναμικό της! Πέρα από αυτό όμως, δεν φαντάστηκα ποτέ τον εαυτό μου στη Eurovision! Το ήθελα, αλλά δεν τόλμησα ποτέ να το φανταστώ!!!

Ποιες οι πρώτες σου αντιδράσεις όταν έμαθες για την υποψηφιότητά σου;
Λ.Γ.: Χαρά και άγχος! Χαρά γιατί είμαι θαυμαστής του διαγωνισμού εδώ και πολλά χρόνια, οπότε είναι ευχάριστο για μένα να συμμετέχω έστω και στην προκριματική φάση . Άγχος έχω για το τραγούδι, τη σκηνική μου παρουσία, για όλα! Ο πήχης της Eurovision βρίσκεται πολύ ψηλά και αυτό με αγχώνει αρκετά. Είναι όμως το άγχος το καλό, είναι η αγωνία και η θέληση για ένα καλό τελικό αποτέλεσμα. Δεν είναι άγχος-φόβος.

Ποια Κυπριακή, ποια Ελληνική και ποια ξένη συμμετοχή ξεχωρίζεις;
Λ.Γ.: Από Κυπριακές συμμετοχές ξεχωρίζω τον Κωνσταντίνο Χριστοφόρου το 1996 με το «Μόνο για μας» και τον Μιχάλη Χατζηγιάννη το 1998 με το «Γένεσης». Είναι και τα δύο πολύ αγαπημένα μου κομμάτια τα οποία ακούω μέχρι και σήμερα! Από Ελληνικές συμμετοχές ξεχωρίζω τις δύο της Έλενας Παπαρίζου, με πιο έμφαση όμως αυτή του 2005 γιατί έφερε το βραβείο στην Ελλάδα αλλά και την πρώτη συμμετοχή του Σάκη Ρουβά το 2004. Από ξένες, ξεχωρίζω το «Lane moje» του Zeljko Joksimovic.

Από όσο ξέρω, έχεις επιλέξει το τραγούδι με το οποίο θα διεκδικήσεις την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη φετινή Eurovision! Θα μπορούσες να μας πεις δυο λόγια για το τραγούδι αυτό;
Λ.Γ.: Πρόκειται για ένα κομμάτι-έκπληξη τόσο για τα δισκογραφικά δεδομένα όσο και για δεδομένα της Eurovision. Το τραγούδι αυτό ήρθε σαν δώρο για μένα! Πρέπει να σου πω ότι το υπολειπόμενο περιθώριο που είχαμε για την κατάθεση του τραγουδιού στην ΕΡΤ, ήταν μόλις 42 ώρες! Είχαμε διάφορα τραγούδια στο μυαλό μας, κανένα όμως δεν μας ενθουσίαζε 100%! Ξαφνικά, ήρθε σαν θείο δώρο αυτό το τραγούδι οπότε μέσα σε μόλις 42 ώρες δημιουργήθηκε η μουσική, γράφτηκαν οι στίχοι και το ηχογράφησα στο studio!! Θέλω να σου πω ότι ακούγοντας το τραγούδι αυτό το πρώτο πράγμα που φαντάστηκα ήταν ο εαυτός μου πάνω στη σκηνή της Eurovision, στη Γερμανία! Με γέμισε απίστευτη χαρά και αισιοδοξία.

Ακούγεσαι πραγματικά ενθουσιασμένος με το τραγούδι σου… 
Λ.Γ.: Θεωρώ ότι είναι το πιο σωστό timing για να κυκλοφορήσει αυτό το τραγούδι στην Ελλάδα, είτε πάει Eurovision είτε όχι. Περνάει πολλά μηνύματα για την πραγματικότητα της κατάστασης που βιώνουμε παγκοσμίως. Δυστυχώς, δεν μου επιτρέπεται να πω πολλά και πιστέψτε με, θέλω να πω τα πάντα γιατί είμαι πολύ ενθουσιασμένος! Δεν το καταλαβαίνετε τώρα, άλλα όταν ακούσετε το τραγούδι θα καταλάβετε! Το μόνο που μπορώ να πω όμως είναι ότι το τραγούδι αυτό δεν θυμίζει απλά Ελλάδα… είναι Ελλάδα! Είναι πραγματικά τιμή μου που θα το ερμηνεύσω! 


Αισιοδοξία λοιπόν υπάρχει! Πόσο άγχος έχεις όμως για τον Ελληνικό τελικό; 
Λ.Γ.: Πιστεύω πολύ στο τραγούδι μου αλλά υπάρχει και το άγχος γιατί θέλω να δώσω τον καλύτερό μου εαυτό.

Σε περίπτωση που δεν επιλεχτείς, θα προσπαθούσες ξανά να συμμετάσχεις στη Eurovision είτε με Ελλάδα είτε με Κύπρο; 
Λ.Γ.: Φυσικά. Αν έχω ένα τραγούδι όπως είναι αυτό που έχω τώρα δεν θα με ένοιαζε να ήμουν στον τελικό της Ελλάδας ή της Κύπρου ακόμη και κάθε χρόνο!!! (γέλια).

Θα ήθελα να μου σχολιάσεις με δύο λόγια τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους:

Α. Βαλάντω Τρύφωνος

Λ.Γ.: Αρχικά, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία σε όλους! Την Βαλάντω δεν την ξέρω προσωπικά. Ξέρω όμως ότι είναι μία άψογη τραγουδίστρια. Εκτός αυτού, είναι πολύ συνειδητοποιημένη γι’ αυτά που κάνει και αυτό είναι πολύ καλό στη δουλειά μας.

Β. Αντιγόνη Ψυχράμη
Λ.Γ.: Με την Αντιγόνη δουλεύουμε μαζί και είμαστε καλοί φίλοι. Υπάρχει χημεία μεταξύ μας γι’ αυτό και την πειράζω συνέχεια! Είναι πολύ εργασιομανής, σκληρός κριτής του εαυτού της και έχει στόχους! Είναι πολύ σημαντικό να έχεις στη ζωή σου στόχους …

Γ. Τριημιτόνιο
Λ.Γ.: Οι Τριημιτόνιο είναι κολλητοί (γελάει). Το πιο πιθανό είναι να βρεθούμε μετά από εδώ! Τα λέμε πολύ συχνά! Πιστεύω πολύ σε αυτούς και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν πολλά.

Δ. Κόκκινα Χαλιά
Λ.Γ.: Με τα Κόκκινα Χαλιά, γνωριζόμαστε από το «X-Factor» και έχουμε καλή σχέση! Μου αρέσει πολύ το στυλ τους!

Ε. Nikki Ponte 
Λ.Γ.: H Nikki μας έχει αποδείξει τις δυνατότητές της μέσα από το φετινό X-Factor και θεωρώ ότι είναι απίστευτα ταλαντούχα. Εύχομαι να κάνει πολλά πράγματα στην Ελλάδα, πρώτα από όλα γιατί το θέλει πολύ η ίδια.

Είσαι υπέρ της αγγλικής γλώσσας σε τραγούδι της Eurovision ή προτιμάς το κάθε διαγωνιζόμενο τραγούδι να είναι γραμμένο στην εθνική γλώσσα της κάθε χώρας; 
Λ.Γ.: Δεν μπορώ να επιλέξω κάποιο από τα δύο. Στη Eurovision πλέον παίζουν ρόλο τα πάντα! Η μουσική, οι στίχοι, ο κάθε καλλιτέχνης ξεχωριστά… Σημασία έχει να κάνεις πράγματα είτε πάνω στη σκηνή, είτε κάτω από τη σκηνή και να καταφέρεις να κάνεις τη συμμετοχή σου και τον εαυτό σου συμπαθητικά στο κόσμο.

Κλείνουμε το κεφάλαιο Eurovision και ερχόμαστε στη προσωπική σου ζωή. Ξέρω ότι πριν ασχοληθείς επαγγελματικά με τη μουσική, σπούδαζες Βιολογία. Αυτό αποτελεί πια παρελθόν για σένα; 
Λ.Γ.: Πριν μπω στο X-Factor, ήμουν στο 4ο έτος στο Πανεπιστήμιο Πάτρας. Από τότε που μπήκα στο παιχνίδι αλλά και μέχρι σήμερα δεν μου έχει δοθεί η ευκαιρία να παρακολουθήσω τα μαθήματα τουλάχιστον όχι με τον τρόπου που θα ήθελα εγώ! Σαφώς και δεν αποτελεί παρελθόν για μένα και κάποια στιγμή θα τακτοποιήσω να περάσω τα μαθήματα που χρωστάω και να πάρω το πτυχίο μου!

Μοιράσου μαζί μας τις εμπειρίες σου από το X-Factor! Τι έχεις να θυμάσαι από εκεί; Το περίμενες ότι θα κέρδιζες; Κρατάς ακόμη επαφή με τα παιδιά; 
Λ.Γ.: Θυμάμαι τα πάντα! Ότι και αν έζησα ήταν εμπειρία για μένα γιατί δεν είχα καμία απολύτως μουσική εμπειρία παλιότερα. Εμπειρία για μένα είναι ακόμη και αυτή η συνέντευξη που κάνουμε!!! Αν το περίμενα ότι θα κέρδιζα; Πρέπει να σου ομολογήσω ότι ούτε καν στα lives δεν περίμενα ότι θα έφτανα! Τελικά όμως όλα πήγαν καλά!! Τα lives που κάναμε κάθε Παρασκευή, είναι σαν μια μικρογραφία της Eurovision! Είναι πραγματικά έντονη εμπειρία. Υπήρχαν πολλές ευχάριστες στιγμές αλλά και πολλές δυσάρεστες. Είμαι της άποψης ότι κρατάμε τια ευχάριστες και τις θυμόμαστε και μαθαίνουμε από τις δυσάρεστες για να γίνουμε καλύτεροι! Με τα παιδιά έχω ακόμα και τώρα άψογες σχέσεις.

Τον Σεπτέμβριο του 2009 κυκλοφόρησες το cd-single «Μαζί» με τραγούδια του Γιώργου Θεοφάνους. Ξεχώρισε το ομώνυμο «Μαζί», που εμένα προσωπικά μου αρέσει πάρα πολύ, αλλά και το «Δεν φαντάζεσαι». Πες μας δυο λόγια για αυτή τη δουλειά. 
Λ.Γ.: Σ’ ευχαριστώ πολύ! Αρχικά να σου πως ότι είναι τιμή μου που στη πρώτη μου δισκογραφική δουλειά συνεργάστηκα με έναν συνθέτη τόσο καταξιωμένο όσο ο Γιώργος Θεοφάνους! Τους στίχους έχει γράψει ο Θάνος Παπανικολάου και είχα τη χαρά της απονομής χρυσού δίσκου που αποδεικνύει ότι ο κόσμος αγκάλιασε τη δουλειά μας. Εύχομαι να γίνει το ίδιο και στις επόμενες δουλειές μου… 


Έχεις συνεργαστεί με μεγάλους τραγουδιστές. Ποια συνεργασία θυμάσαι πιο έντονα και γιατί; 
Λ.Γ.: Όλες οι συνεργασίες τις θεωρώ έντονες εμπειρίες γιατί είμαι ακόμη καινούργιος στο χώρο και σχετικά άπειρος στη νυχτερινή ζωή. Από όλους είχα κάτι να πάρω.

Με ποιους καλλιτέχνες θα ήθελες να συνεργαστείς στο μέλλον; 
Λ.Γ.: Με πάρα πολλούς! Από την στιγμή όμως που συνεργάζομαι φέτος με τον Δημήτρη Μητροπάνο δεν με νοιάζει και τόσο για το ποιος θα είναι ο επόμενος! Ο Μητροπάνος αποτελεί μεγάλο σχολείο για μένα. Όχι μόνο τώρα που έχουμε και προσωπική επαφή αλλά εδώ και χρόνια που τον θαυμάζω μέσα από τα τραγούδια του!

Που μπορεί να σε βρει κανείς Λούκα; 
Λ.Γ.: Στην «Ιερά Οδό» λοιπόν παρέα με τον κορυφαίο Δημήτρη Μητροπάνο, την άψογη Πέγκυ Ζήνα αλλά και την ανερχόμενη Αντιγόνη Ψυχράμη!!

Λούκα σε ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλή επιτυχία στον Ελληνικό τελικό! 
Λ.Γ: Να ‘σαι καλά Κρικόρ! Εγώ ευχαριστώ! Πέρασα υπέροχα και ήταν μία από τις πιο όμορφες συνεντεύξεις που έχω κάνει! Ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα!



ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ:



Share/Bookmark