Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Ζήτημα εγκυρότητας πανελληνίων θέτει η ΝΔ!!

“Χωρίς καμία εξήγηση και λογική αιτιολόγηση, μειώνουν, σε αντίθεση με τα λεγόμενά τους, το σχολικό έτος κατά μία εβδομάδα, επισπεύδουν τις Πανελλαδικές εξετάσεις, δημιουργώντας ακόμη και ζητήματα εγκυρότητας των εξετάσεων”, ανέφερε ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Άρης Σπηλιωτόπουλος.


Ο κ. Σπηλιωτόπουλος υποστήριξε πως όλα πλέον πρέπει να τα περιμένουμε και τίποτα δεν μας εκπλήσσει με το Υπουργείο Παιδείας και την προχειρότητα που επικρατεί εκεί”.

Στις 8 Μαρτίου, η Υπουργός Παιδείας, σε τηλεοπτικό κανάλι, δήλωνε ότι οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα ...

διενεργηθούν το δεύτερο μισό του Μαΐου και ότι θα μπει τέλος στη συνήθεια των τελευταίων ετών να τελειώνουν τα μαθήματα τόσο νωρίς. Μάλιστα ενόψει των αντιδράσεων που προκλήθηκαν με τις συγχωνεύσεις, η ίδια η Υπουργός απειλούσε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ότι θα γίνουν μαθήματα και τα Σαββατοκύριακα εφόσον συνεχιστούν οι καταλήψεις.

Τρεις εβδομάδες αργότερα, στις 5 Απριλίου, το
 Υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι φέτος οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν στις 12 Μαΐου, δηλαδή νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά”
, γεγονός που κατά τον ίδιο δημιουργεί “καχυποψία και αβεβαιότητα, καθώς είναι ανέτοιμοι. Έχουν βαλτώσει τα μηχανογραφικά δελτία των εξετάσεων”. 

Ακόμη, ανέφερε ότι το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε τροπολογία και διαδικασίες εξπρές για τις ενδοσχολικές εξετάσεις και τη λήψη απολυτήριου χωρίς Πανελλαδικές.

“Δεν έχουν ακόμη ορίσει τις Λυκειακές Επιτροπές των εξετάσεων. Μειώνουν κατά 45% τα εξεταστικά κέντρα. Δεν έχουν καθορίσει βαθμολογητές και βαθμολογικά κέντρα. Ανακοινώνουν το τραγελαφικό όσο και μοναδικό: Πανελλαδικές Εξετάσεις των Εσπερινών Λυκείων το πρωί.

Και μέσα σε ένα πρωτοφανές και μεγαλειώδες αλαλούμ δημιουργούν συνθήκες ανασφάλειας και αβεβαιότητας σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, μετά και τη φημολογία ότι η κυβέρνηση βλέπει γρήγορα εκλογές και δεν τους βγαίνουν οι ημερομηνίες. Επιτέλους λίγη υπευθυνότητα δε βλάπτει”
,
κατέληξε.




ΟΙΕΛΕ: Η απόκτηση τίτλου χωρίς πανελλαδικές απειλεί την εγκυρότητα των απολυτηρίων


Την αντίδραση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) προκάλεσε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας, για απόκτηση απολυτηρίου από τα ημερήσια Γενικά Λύκεια, χωρίς συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις.
“Ένα ακόμη βήμα για την απαξίωση του Γενικού Λυκείου, για την όξυνση των φαινομένων αναξιοκρατίας, ανισότητας και διαφθοράς στα σχολεία και για την απαξίωση της έννοιας του απολυτηρίου προς όφελος όσων θέλουν να εμπορευματοποιήσουν τη γνώση”, έκανε λόγο η Ένωση σε ανακοίνωση που εξέδωσε τη Δευτέρα (11/04).


Η πρόταση του υφυπουργού Παιδείας, Ι. Πανάρετου, για τη νεκρανάσταση της πάλαι ποτέ Ε΄Δέσμης ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου σε ένα ήδη διεφθαρμένο σύστημα, τις ανομίες του οποίου οι εποπτικές αρχές του κράτους δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν. 
Είναι νωπές οι μνήμες από το σκάνδαλο των πλασματικών απολυτηρίων των ιδιωτικών ΤΕΕ της Άρτας, όπου εκατοντάδες "απόφοιτοι" με "άριστες" βαθμολογίες κατέλαβαν, μέσω ΑΣΕΠ, θέσεις εξειδικευμένης εργασίας του Δημοσίου, πετώντας έξω παιδιά δημοσίων σχολείων που κόπιασαν ν’ αποκτήσουν ένα γνήσιο απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις”, τονίζεται στην ανακοίνωση.


Όπως επισημαίνουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, πρέπει να αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης για ολόκληρο το φάσμα του Λυκείου, ωστόσο, όπως αναφέρουν, φαινόμενα όπως αυτό της Άρτας, αλλά και πολλές περιπτώσεις καταδολίευσης ενδοσχολικών εξετάσεων, χωρίς ουδείς να τιμωρείται, προκαλούν εύλογες απορίες για το κατά πόσον η νέα πρόταση του ΥΠΔΒΜΘ είναι απλώς αφελής ή εμπεριέχει σκοπιμότητες. Η απόκτηση τίτλου χωρίς πανελλαδικές, απλώς και μόνο μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων, απειλεί την εγκυρότητα των απολυτηρίων, διότι, ιδιαίτερα στα ιδιωτικά σχολεία, προβλέπεται μία άνευ προηγουμένου νόθευση βαθμών και εξετάσεων.


"Η Ομοσπονδία μας έχει στη διάθεσή της και σύντομα θα δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία νόθευσης ενδοσχολικών εξετάσεων σε ιδιωτικά σχολεία, που οδηγούν σε "άριστα" απολυτήρια. 
Οι διαβλητές διαδικασίες πριμοδότησης όσων επιλέξουν τον άκοπο τρόπο απόλυσης, χωρίς πανελλαδικές, θα προσελκύσει ορδές πελατών στα ιδιωτικά σχολεία, με σκοπό την απόκτηση απολυτηρίων με υψηλή βαθμολογία για κάθε μελλοντική χρήση. 


Όπως γίνεται αντιληπτό, με αυτό τον τρόπο καταργείται κάθε έννοια αξιοκρατίας, καθώς οι επιμελείς μαθητές που θα υποχρεώνονται στην αξιοκρατική και ανώνυμη βαθμολόγηση των πανελλαδικών εξετάσεων είναι πιθανό να συγκεντρώνουν χαμηλότερες βαθμολογίες από όσους θα επιλέξουν το απολυτήριο μέσω ενδοσχολικών εξετάσεων".
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί καταλήγουν τονίζοντας ότι η Ομοσπονδία “θεωρεί πως η ουσιαστική πιστοποίηση του απολυτηρίου του Λυκείου πρέπει να συνδέεται με αδιάβλητες διαδικασίες αξιολόγησης. Σε μία εποχή που η έννοια του δημόσιου συμφέροντος υποχωρεί δραματικά υπέρ των ασύδοτων ορέξεων της αγοράς, προτάσεις όπως αυτή του ΥΠΔΒΜΘ γεννούν προβληματισμό για τη σκοπιμότητά τους. 


Η λειτουργία ενός εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να στηρίζεται και στη διαφάνεια και στη σύννομη λειτουργία των θεσμών του. Η κατασκευή μίας μηχανής κοπής απολυτηρίων με αδιαφανείς και διαβλητές μεθόδους το μόνο που πετυχαίνει είναι την πλήρη απαξίωση του δημόσιου σχολείου και την ένταση των φαινομένων διαφθοράς, που μαστίζουν ήδη τον χώρο της εκπαίδευσης”, καταλήγει η ανακοίνωση.




Πηγή: Cosmo.gr
Share