Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Τέλος οι προσφορές απο τις ακτοπλοϊκές!

Οι προσφορές στα εισιτήρια σύντομα θα αποτελούν παρελθόν για την ακτοπλοΐα. Ήδη οι μεγάλες εταιρείες έχουν καταργήσει τα εισιτήρια των 19 και 20 ευρώ στα δρομολόγια της Κρήτης, ενώ είναι εξαιρετικά αμφίβολο έως και...
απίθανο να τις επαναφέρουν.


 Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες των πλοίων θα πρέπει να υπολογίσουν ότι φέτος θα ταξιδεύουν ακριβότερα προς τα νησιά.Η μεταφορά ενός Ι.Χ. στο Αιγαίο το Πάσχα ή το καλοκαίρι για τις ελληνικές οικογένειες θα γίνει σίγουρα μία πολύ ακριβή υπόθεση, αλλά «οι εταιρείες δεν αντέχουν άλλο ναύλους 40 ευρώ με επιστροφή στην Κρήτη», λένε στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Η Βlue Star και η Super-fast από την 1η Απριλίου αυξάνουν κατά 8% τα εισιτήρια των επιβατών, ενώ σταματούν τις προσφορές για τα αυτοκίνητα προς την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα.


Τα εισιτήρια είναι ακριβά, αλλά εμείς δεν εισπράττουμε περισσότερο από το 40% της συνολικής τους τιμής, επιχειρηματολογούν οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων. Τα υπόλοιπα, λένε, είναι τέλη υπέρ τρίτων και προμήθειες προς τους πράκτορες, με το πετρέλαιο σ' αυτές τις τιμές «δεν βγαίνουμε».
Δεν είναι γνωστό ακόμα αν και οι άλλες επιχειρήσεις θα ακολουθήσουν το δρόμο που χάραξαν η Blue Star και η Superfast όμως, όπως διαβεβαιώνουν, εξετάζουν όλα τα σενάρια.
Προβληματίζονται πως ίσως ακόμα μια αύξηση στα εισιτήρια ή η κατάργηση των εκπτώσεων στα Ι.Χ. θα μειώσει και άλλο την κίνηση στα πλοία τους.


Ζημίες


Υπολογίζουν ότι το 2010 οι ζημιές συνολικά για την ακτοπλοΐα θα φθάσουν στα 200 εκατ. ευρώ και όσο αφορά μόνο τις εισηγμένες τα 110 ? 120 εκατ. ευρώ. Το 2010 η επιβατική κίνηση αυξήθηκε μόνο στην Κρήτη, αλλά οι εταιρείες συγκέντρωσαν λιγότερα έσοδα και αυτό το αποδίδουν σε μεγάλο βαθμό στον «πόλεμο» των προσφορών που άνοιξε μεταξύ τους με έπαθλο την πρώτη θέση σε μία νέα αγορά.


Για το 2011 περιμένουν διεύρυνση των ζημιών ακόμα και με αυξήσεις στα εισιτήρια ή κατάργηση των εκπτώσεων. Το κόστος των καυσίμων ανεβαίνει με τέτοιους ρυθμούς ώστε αντιμετωπίζουν ακόμα και το ενδεχόμενο να μειώσουν τα δρομολόγια των ταχύπλοων, τα οποία διατηρούν ένα μεγάλο ποσοστό στην αγορά των μετακινήσεων των επιβατών προς τα νησιά του Αιγαίου το καλοκαίρι.
Οι εταιρείες δηλώνουν ότι από τη στιγμή που μειωθεί ο ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα ή μειωθούν κάποια τέλη υπέρ τρίτων, τότε εκείνες θα περάσουν αμέσως το ποσοστό αυτό στις τιμές των ναύλων. Όμως εκτιμούν ότι στο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων δεν αντιμετωπίζουν όπως πρέπει τα προβλήματα τα οποία δημιουργούνται και τα οποία θα οξυνθούν μέσα στους επόμενους μήνες.


Ξεκαθαρίζει το τοπίο


Ο «πόλεμος» των προσφορών στις τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας άρχισε πριν από περίπου δύο χρόνια με την κάθοδο της Superfast στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο της Κρήτης. Αμέσως ο συνολικός κύκλος εργασιών της γραμμής έπεσε κατακόρυφα. Η πολιτική των προσφορών εντάθηκε με την κάθοδο της Blue Star Ferries στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, ενώ από την αγορά της Κρήτης επεκτάθηκε στην αγορά των Δωδεκανήσων και της Χίου - Μυτιλήνης. Τώρα πλέον οι εταιρείες βρίσκονται στο δίλημμα να συνεχίσουν και φέτος το καλοκαίρι αυτή τη γραμμή ή να δώσουν ένα τέλος με κίνδυνο να χάσουν ακόμα περισσότερους επιβάτες. Φαίνεται πως το 2011 θα ξεκαθαρίσει πόσες και ποιες εταιρείες θα παραμείνουν στο προσκήνιο και ποιες θα αναγκαστούν να αποχωρήσουν από την αγορά.


Πηγή: chiosport.blogspot.com

Share/Bookmark