Κυριακή 29 Αυγούστου 2010
Ξεκινούν κατασχέσεις για 1.000 υπερπολυτελή γιοτ!
Η δήλωση αυτή προς το «ΘΕΜΑ» κορυφαίου αξιωματούχου του ΣΔΟΕ προσδίδει ανάγλυφα την επιχειρησιακή στρατηγική του Σώματος και του επικεφαλής του κ. Γιάννη Καπελέρη στο θέμα των πολυτελών σκαφών, η οποία θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται την ερχόμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η εντολή που υπάρχει είναι μέσα στους επόμενους μήνες το Σώμα να κατάσχει τουλάχιστον 1.000 mega yachts τα οποία έχουν δηλωθεί ως επαγγελματικά αλλά στην πραγματικότητα χρησιμοποιούνται μόνο από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες τους - χωρίς να ενοικιάζονται ούτε μία ημέρα.
Κορυφαίος αξιωματούχος του ΣΔΟΕ εξηγεί: "Κλασικό παράδειγμα είναι ο μεγαλοεφοπλιστής Νίκος Μ. που είναι ο ιδιοκτήτης του L…
(σ.σ.: το όνομα του εφοπλιστή όπως και του σκάφους είναι στη διάθεση του "ΘΕΜΑτος"). Εχουμε βρει τα σύμφωνα ναύλωσης του κότερου και φαίνεται ότι το ενοικιάζει στο υπηρετικό του προσωπικό αντί του ευτελούς ποσού των 200 ευρώ την ημέρα. Εμείς θα κατάσχουμε το σκάφος, και μάλιστα θα είναι από τα πρώτα. Από εκεί και πέρα ας πάει στις εισαγγελικές αρχές να εξηγήσει σε ποιον ανήκει…", εξηγούν στο Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
Στο ΣΔΟΕ έχουν υπολογίσει, με δεδομένο ότι καθένα από τα σκάφη αυτά κοστίζει πάνω από 2 εκατ. ευρώ (μεταχειρισμένα), εάν εκτελωνιστούν και τα 1.000 ότι το Δημόσιο θα εισπράξει ένα ποσό που κυμαίνεται από 500 εκατ. ευρώ έως 1 δισ. ευρώ, καθώς οι ιδιοκτήτες τους θα πληρώσουν επί της αξίας τους 23% ΦΠΑ και 10% φόρο πολυτελείας. Αρα για ένα κότερο αξίας 5 εκάτ. ευρώ ο ιδιοκτήτης του για να το εκτελωνίσει θα πληρώσει πάνω από 1,5 εκατ. ευρώ. Στα κομπιούτερ του ΣΔΟΕ, όπως είχε αποκαλύψει το «ΘΕΜΑ» στις αρχές Αυγούστου, είναι καταγεγραμμένα όλα τα mega yachts τα οποία βρίσκονται ελλιμενισμένα σε όλες τις μαρίνες κυρίως της Αττικής (Βουλιαγμένη, Ζέα, Φλοίσβος, Γλυφάδα κ.λπ.). Οσα δεσμευτούν θα αφορούν:
Κότερα με ελληνική σημαία τα οποία έχουν δηλωθεί ως επαγγελματικά. Οι ιδιοκτήτες τους τα ενοικιάζουν με εικονικά τιμολόγια είτε στον εαυτό τους είτε σε άτομα του στενού περιβάλλοντός τους - είτε ακόμα και στο υπηρετικό τους προσωπικό έτσι ώστε να είναι σύμφωνοι με την κείμενη νομοθεσία. Ομως στο ΣΔΟΕ έχουν συγκεντρώσει δεκάδες στοίβες με εικονικά τιμολόγια ευτελούς αξίας που αφορούν τα συγκεκριμένα σκάφη και μπορούν να αποδείξουν ότι αυτά τα χρησιμοποιούν μόνο οι πραγματικοί ιδιοκτήτες.
Mega yachts με ξένη σημαία. Τα σκάφη αυτά ανήκουν ως επί το πλείστον σε offshore εταιρείες που έχουν ως αντιπρόσωπο στην Ελλάδα είτε τον πραγματικό ιδιοκτήτη (στο 90% των περιπτώσεων) είτε έναν Ελληνα δικηγόρο (το 10% των περιπτώσεων).
Αμέσως μετά τη δέσμευση των σκαφών, το ΣΔΟΕ θα ζητήσει από τους αντιπροσώπους των γιοτ να εμφανιστούν οι πραγματικοί ιδιοκτήτες τους. Αν πράγματι αποδείξουν ότι ενοικιάζουν το σκάφος για τις ημέρες που προβλέπει ο νόμος, τότε θα απαλλάσσεται των κατηγοριών και το σκάφος θα αποδεσμεύεται. Ομως για να το αποδείξει αυτό θα πρέπει να προσκομίσει τα ναυλοσύμφωνα, καθώς και τα τραπεζικά εμβάσματα που να αποδεικνύει ότι πληρώθηκε από τους ενοικιαστές.
Ομως μέχρι να αποδειχτεί σε ποιον ανήκει το σκάφος θα παραμένει ακίνητο στη μαρίνα με ευθύνη του Λιμεναρχείου. Ηδη μάλιστα στο ΣΔΟΕ σε συνεργασία με τις εισαγγελικές αρχές έχουν ετοιμάσει τα απαραίτητα νομικά έντυπα κατάσχεσης. Η νομική διαδικασία στηρίζεται στα άρθρα 164 του Νόμου 2960 του 2001 και 251 και 253 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας περί λαθρεμπορίας.
http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=78860