Η Βαλάντω Τρύφωνος στέφθηκε νικήτρια του πρώτου Greek Idol. To »TVNEA« κάνει τον πρώτο απολογισμό και αναλύει ποιοτικά και ποσοτικά.
Ήταν μία εκπομπή που απόκτησε με το καλησπέρα όλη την προσοχή σύσσωμης της τηλεοπτικής και μουσικής σκηνής. Ήταν η πρώτη φορά –στα χρονικά- που η προετοιμασία έγινε με κάμερες, δελτία τύπου, αποχωρήσεις, μετακινήσεις και δηλώσεις. Πρώτη φορά ίσως γυρίστηκε trailer τάλεντ σόου με κριτή που ουδέποτε έκατσε στην καρέκλα του και πρώτη φορά ένα σόου τέτοιου είδους ξεκινούσε με άλλη παρουσιάστρια και ολοκληρώθηκε με άλλο πρόσωπο.
Ο τηλεοπτικός σταθμός πόνταρε αρκετά στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Δεκάδες πρόσωπα που διετέλεσαν άνθρωποι-κλειδιά στο αντίστοιχο γερμανικό σόου μετακινήθηκαν στην Ελλάδα, προκειμένου να αναλάβουν τον σχεδιασμό, τον συντονισμό και ολόκληρο το στήσιμο. Όλος ο ALPHA ήταν παρών στο πρώτο και τελευταίο Live, ενώ καθ’ όλη την διάρκεια του τα ρεπορτάζ, οι αναλύσεις και οι συνεντεύξεις έπαιρναν φωτιά στην πλειάδα των καθημερινών ζωντανών εκπομπών.
Από πλευράς εικόνας και θεάματος, το σόου είχε ότι χρειαζόταν για να γίνει μία επιτυχία. Πολλά φώτα, δεκάδες κάμερες, σκηνικά με ευρωπαϊκό αέρα, λαμπερούς καλεσμένους, σκανδαλάκια και μία παρουσιάστρια που τα πόνταρε όλα. Μεταξύ αυτών το όνομα της και την επιστροφή της στην τηλεόραση. Οι υποψήφιοι είχαν reality χαρακτηριστικά και αρκετοί από αυτούς φωνή και μουσική παιδεία. Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το ταλέντο της Βαλάντους, της Νικόλ, της Αντιγόνης ή του Στέργιου.
Η κριτική επιτροπή δυσκολεύτηκε να βρει ξεκάθαρους ρόλους. Το τρίπτυχο που ακολουθείτε –πάντοτε- σε τέτοιου είδους σόου: η ευγενική ψυχή, ο κακός της παρέας και ο ακρινός που κρατά την ισορροπία μεταξύ τους, δεν ακολουθήθηκε σε αυτό το παιχνίδι. Σίγουρο είναι, πως ο Πέτρος Κωστόπουλος έσωσε –κυριολεκτικά και μεταφορικά- την εικόνα της κριτικής επιτροπής, βοηθούμενος από τις ατάκες και reality επισημάνσεις της Ρούλας Κορομηλά. ΄
Το reality στοιχείο δεν έλειψε, όπως και τα σκάνδαλα. Η «Να,Να,Να» στιχουργική επίδοση του Χρήστου, που σε οποιοδήποτε άλλο Idol (λ.χ. στο American Idol) θα σήμανε τον άμεσο αποκλεισμό του παίχτη, η Γκλόρια που αρνήθηκε τα (εμπορικά) φρουρού και αρώματα και αποκλείστηκε με συμπεράσματα για ρατσιστικές αντιλήψεις του κοινού ή το πορνό/αισθησιακό βίντεο του νεοεισερχόμενου Νίκου που σχολιάστηκε ποικιλότροπος.
Από αστείες έως τραγικές (sic!) χαρακτηρίστηκαν κι οι στυλιστικές επιλογές της παρουσιάστριας αλλά και των υποψηφίων. Χαρακτηριστικές ήταν οι ατάκες στο twitter από αριστούχους σχολιαστές: Ο στιλίστας του GreekIdol έχει fingers crossed για απευθείας ανάθεση στο Πατρινό Καρναβάλι μετά τον τελικό. i an8odesmi tis roulas set me ta rouxa tis. Σαν γιατρός του Κέντρου Υγείας της Μακρυνίτσας Πηλίου ντύθηκε η Ρούλα. Μα η στυλίστρια που σπούδασε? Στα ΙΕΚ?
Ως προς τα νούμερα τηλεθέασης. Η υψηλότερη μέτρηση καταγράφηκε με μέσο όρο τους 1.459.000 τηλεθεατές στην μεγάλη πρεμιέρα και μερίδιο αγοράς στο 34,9%! Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η τηλεθέαση μέσου λεπτού παρέμεινε στο διψήφιο μέχρι και το έβδομο Live, οπότε και παρουσιάστηκε κάμψη προς τα κάτω. Το όγδοο Live Show μάλιστα σημείωσε το χαμηλότερο μέσο όρο με 19,9% και 707 χιλιάδες τηλεθεατές. Ο μέσος όρος και στα δέκα ζωντανά Live Show και με βάση τα επίσημα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen είναι 1.058.000 τηλεθεατές που σημαίνει μερίδιο αγοράς στο 25,7%.
Πάμε να δούμε και την πορεία της τηλεθέασης στα 10 ζωντανά σόου: